no-img
انجمن دانشجویان هوش مصنوعی

پايان نامه با موضوع شناسايي اثر انگشت به كمك ويژگي هاي مينوژه و با استفاده از الگوريتم بهينه سازي فاخته


انجمن دانشجویان هوش مصنوعی
پکیج های آموزشی سایت
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

ZIP
پايان نامه با موضوع شناسايي اثر انگشت به كمك ويژگي هاي مينوژه و با استفاده از الگوريتم بهينه سازي فاخته
zip
بهمن ۲۶, ۱۳۹۵
4MB
550,000 ریال
سال ارائه: 95
550,000 ریال – خرید

پايان نامه با موضوع شناسايي اثر انگشت به كمك ويژگي هاي مينوژه و با استفاده از الگوريتم بهينه سازي فاخته


چكيده

امروزه، تشخیص هویت نقش مهمی را در سيستم­هاي امنيتي ایفا می­کند. مشخصه­هاي متعددي براي تشخیص هویت وجود دارد که اثر انگشت به عنوان يكي از مهمترين و ابتدايي ترين مشخصه، محسوب مي­شود. اثر انگشت افراد، با افزايش سن و حتي پير شدن تغيير نمي­كند و حتي دو قلوهاي يكسان هم داراي اثر انگشت متفاوت هستند. بنابراين ايجاد يك سيستم تشخيص و تطبيق اثر انگشت هوشمند مي­تواند در زمينه­هاي مختلف مفيد باشد. تابحال كارهاي زيادي در اين زمينه انجام شده است كه هر كدام از روش­هاي متفاوت استفاده كرده­اند اما نقطه مشترك بيشتر اين روش­هاي استفاده از مينوژه­ها به عنوان ويژگي­هاي تصوير اثر انگشت است. در اين پژوهش نيز از ويژگي مينوژه استفاده شده است. در مرحله پيش­پردازش از فيلتر گابور به عنوان بخش اصلي بهبود تصوير استفاده شده است. براي تطبيق اثر انگشت از الگوريتم بهينه­ سازي فاخته استفاده شده است. اين الگوريتم، يك الگوريتم فرامكاشفه­اي جديد است كه از فرآيند تخم­گذاري پرنده فاخته الهام گرفته است. قابليت اصلي اين الگوريتم دقت مناسب و سرعت همگرايي بالا است. ارزيابي روش پيشنهادي توسط مجموعه داده­هاي FVC2002 و FVC2004 انجام شده است و نتايج بدست آمده توسط معيار EER با كارهاي مشابه مقايسه شدند كه نشان دهنده اين است كه روش پيشنهادي نتايج قابل قبولي را بدست آورده است.

 

توجه: اين پايان نامه در سطح بسيار بالايي نوشته شده است و پياده سازي آن با كدهاي متلب موجود است. خروجي هاي اين كدها دقيقا منطبق با شكل هاي پايان نامه است.

همچنين در اين پايان نامه الگوريتم فاخته به عنوان يك الگوريتم جديد تكاملي توضيح داده شده و نحوه استفاده از آن كاملا بيان شده است.

نكته خيلي مهم اين كه اين كار براي اولين بار انجام شده است و هيچ نمونه اي حتي در مقالات انگليسي هم نمي توانيد پيدا كنيد بنابراين بسيار جا براي كار دارد و موضوع مناسبي براي ادامه تحقيق است.

 

توضيحات: فايل هاي پايان نامه در يك فايل زيپ قرار داده شده است كه بعد از خريداري لينك دانلود براي شما فعال مي گردد و همچنين لينك به ايميل شما نيز ارسال مي گردد.

 

دانلود كدهاي شبيه سازي پايان نامه

 

آيدي تلگرام: mardin200@



درباره نویسنده

مديريت 56 نوشته در انجمن دانشجویان هوش مصنوعی دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *