no-img
مشاوره پروپوزال و پايان نامه

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت، شناسايي و اولويت بندي بازارهاي هدف صادراتي محصول پلي اتيلن سنگين (HDPE) ایران


مشاوره پروپوزال و پايان نامه
پکیج های آموزشی سایت
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

DOC
پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت، شناسايي و اولويت بندي بازارهاي هدف صادراتي محصول پلي اتيلن سنگين (HDPE) ایران
doc
اسفند ۲۴, ۱۳۹۶

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت، شناسايي و اولويت بندي بازارهاي هدف صادراتي محصول پلي اتيلن سنگين (HDPE) ایران


پایان نامه کارشناسی ارشد

رشته مدیریت

عنوان: شناسايي و اولويت بندي بازارهاي هدف صادراتي محصول

پلي اتيلن سنگين (HDPE) ایران

چکیده

شناخت و اولویت بندی بازارهای هدف محصولات، از ضروریات تدوین استراتژی بازاریابی کارآمد است؛ این امر از یک سو از اتلاف هزینه های آن دسته از صادرکنندگانی که قصد حضور مستمر در بازار را دارند، جلوگیری می کند و از سوی دیگر، در ارتباط با برنامه ریزان صادراتی با ارایه جنبه واقع گرایانه می تواند نقش ارزنده ای در کمک به مسؤولین اجرایی در تدوین استراتژی بازرگانی و انجام مذاکرات تجاری دوجانبه داشته باشد.

در تحقیق حاضر تحت عنوان “شناسايي و اولويت بندي بازارهاي هدف صادراتي محصول پلي اتيلن سنگين ايران”، اقدام به شناسايي و اولويت بندي بازارها از طریق تعیین جذابيت آنها براساس مناسب ترين شاخص هاي در دسترس از نظر خبرگان با در نظر گرفتن قابليت ها، منابع و از همه مهمتر، اهداف مورد نظر شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران شده است. در واقع هدف نهايي از انجام اين تحقيق را مي‌‌توان كمك در پاسخ به سوال چگونگي حركت مناسب محصول پلي اتيلن سنگين در بين بازارهاي هدف صادراتي با توجه به اهداف، منابع و قابليت هاي سازمان دانست.

به همین منظور جریان کار به این صورت خواهد بود که پس از گردآوری اطلاعات و آمار مستند، مناسب ترین بازارهای صادراتی شناسایی و با استفاده از ال و تکنیکهای آماری غربال شده اند. سپس با جمع آوری نظر کارشناسان فعال در صنعت، اقدام به شناسایی مهمترین شاخص های جاذبه بازار و ضرایب اهمیت آنها به منظور اولویت بندی بازارهای هدف محصول مورد نظر می گردد. در نهایت با استفاده از شاخص های جاذبه بازار و به کارگیری ترکیبی از روش های تاکسونومی عددی و تحلیل عاملی و بر اساس آمار و اطلاعات ارایه شده توسط مرکز تجارت بین الملل، به اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی محصول پلی اتیلن سنگین پرداخته شده است.

نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که بازارهای دارای اولویت بالاتر برای صادرات محصول پلی اتیلن سنگین ایران بر اساس شاخص های به کار گرفته شده بعد از کشورهای چین و هنگ کنگ که بازارهای هدف بدیهی برای صادرات این محصول هستند به ترتیب عبارتند از اکراین، ترکیه، اسپانیا، مالزی، یونان، امریکا، پاکستان، اندونزی و لهستان.



درباره نویسنده

مديريت 126 نوشته در مشاوره پروپوزال و پايان نامه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *